کمیته گزارشگران حقوق بشر- تجمع اعتراضی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد. گروهی از فعالان جنبش سبز و کنشگران سیاسی به دعوت انجمن همبستگی فعالان تبعیدی امروز اول ماه می در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا اقدام به تجمعی اعتراصی نمودند. این تجمع که از ساعت چهار عصر آغاز شد یک ساعت ادامه داشت.
تجمع با خواندن سرود ای ایران آغاز شد و سپس حاضران در حالی که عکس هایی از معلمان، کارگران و دانشجویان زندانی و پلاکارد هایی در حمایت از حقوق صنفی آنان حمل می کردند، به مناسبت این روز و همچنین حمایت از جنبش سبز مردم ایران شعار دادند.
"کارگر، معلم، دانشجو اتحاد اتحاد"، "آزادی، عدالت حق مسلم ماست"، "مرگ بر دیکتاتور"، "رهبر ولایت می کند کارگر رو غارت می کند"، "کار، نان، آزادی حکومت ایرانی"، "کارگر زندانی آزاد باید گردد"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "ایرانی آزاده اتحاد،اتحاد"، "آزادی، عدالت این است شعار ملت"، "با هم برای تغییر تنها برای ایران" و .... از شعار های سر داده شده در این تجمع بود. در حین این تجمع ماموران جمهوری اسلامی اقدام به عکس برداری و فیلمبرداری از معترضین نمودند که با واکنش آنان مواجه شد. معترضین در این مراسم همچنین خواستار آزادی سران جنبش اعتراضی مردم شده و با بالاگرفتن عکس زندانیان متولد ماه اردیبهشت و سردادن شعار «برادران دربند، میلادتان مبارک» زادروز تولد انان را گرامی داشتند.
عماد الدین باقی، میلاد اسدی، علی ملیحی، حسن اسدی زید آبادی، مجید دری و مسعود باستانی از جمله زندانیان متولد ماه اردیبهشت هستند.
در پایان این مراسم بیانیه ای از سوی یکی از شرکت کنندگان خوانده شد که طی آن بر خواسته های صنفی کارگران و معلمان از قبیل حق اعتراض و داشتن تشکل های صنفی مستقل تاکید شده بود. همچنین آزادی همه زندانیان سیاسی و به ویژه فعالین کارگری از جمله منصور اسانلو، ابراهیم مددی، رضا شهابی و وکلای زندانی از جمله نسرین ستوده، محمد سیف زاده و معلمین در بند آقایان عبدالله مونی، رسول بداغی و محمد داوری و همچنین پایان یافتن بازداشت رهبران جنبش سبز از دیگر موارد مورد تا کید بیانیه پایانی بود.
این تجمع اعتراضی با خواندن سرود یار دبستانی من پایان یافت. گفتنی است با وجود حضور پر تعداد نیرو های امنیتی و پلیس کشور ترکیه برخورد ایشان بسیار مناسب بود.







0 comments:
Post a Comment